22 Mart 2010 Pazartesi

UZMANINDAN MAKYAJ TİYOLARI

Makyöz Mehmet Yıldırım’ın neredeyse tüm aile fertleri güzellik sektöründe. Ağabeyi kuaför, yengesi de kendi gibi makyaj uzmanı. Yani onların hayatları ‘güzelleştirmek’ üzerine kurulu. İnsanın işi makyaj olunca, mesleki deformasyonun kendini gösterdiği alan da kaçınılmaz suratımız oluyor. Peki Mehmet Yıldırım, konuştuğu bir kadının makyajına bakıp, fazla sürdüğü allığını masadaki peçeteyle de olsa silmek istiyor mu acaba? Sordum; içinden bile geçmiyormuş bu tarz düşünceler. Onda mesleki deformasyonun tek yansıması, kadınları makyajsız daha çok beğenmesi. Doktor görünce hemen “Başım ağrıyor, kolum uyuştu” diye anlatmaya başlayan yurdum insanı, makyaj uzmanına da soruyormuş “Ben nasıl far sürmeliyim” gibi sorular (Bunun üstüne ben de “Allığı nasıl daha iyi sürerim” diye sordum, o ayrı konu). Mehmet Yıldırım bu sorulardan rahatsız olmuyor, aksine hoşuna gidiyor cevap vermek, insanlara yardım etmek. Hatta bu yüzden bilgilerini, tecrübelerini öğrenmeye açık kişilere aktarabilmenin yollarını arıyor. Yani yakında Mehmet Yıldırım’dan bir kitap ya da bir eğitim programı haberi alabiliriz.
Her sezon bir doğal makyajdan bahsediliyor, ‘doğal makyaj’ diyerekinanılmaz abartılı makyajlar yapılıyor. Nedir Allah aşkına bu doğal makyaj? Benim yaptığım makyajdır! Bir kere şunu unutmayın; trend diye, moda diye söylenen her makyaj stili, her renk herkese uymaz. Mesela turkuvaz moda diye turkuvaz far sürülmez; turkuvaz ayakkabı giyilebilir. İnsanın doğasına, kültürüne, ruhuna uygun olan doğal makyajdır çünkü doğal durur.
Son yıllarda neredeyse bütün kozmetik markaları ‘mineral bazlı’ ürünler çıkardı piyasaya. Daha mı iyi bu ürünler? Elma için eskiden “En yuvarlak, en pürüzsüz olanı iyidir” denirdi ama şimdi en yamuk yumuk olan ‘organik’ elmalar daha iyi deniyor. İyi de onlar zaten hep vardı. Mineral bazlı yani doğal ürünler de hep var. Özellikle Türkiye’de doğal kaynaklar çok fazla. Marmaris’te, rujun kalıcılığını artıran yağı salgılayan bir ağaç türü olduğunu, bunun dünyada sadece orada yetiştiğini biliyor muydunuz? Ama yıllardır, bu yağın kimyasalını kullanıyoruz, doğalı dururken… O yüzden bu yeni ürünler aslında yeni değil ama daha iyi.
Bir kadının çantasında mutlaka bulunması gereken makyaj malzemeleri nelerdir?
Çantadaki ürünlerin pahalı olması şart değil; önce bunu bilmeli.Sonuçta ikisi de aynı maddelerden yapılıyor, etiketler farklı. Bütçemize uygun olanı alalım. İhtiyacı olmayanlar fondöten kullanmasın, iki farklı tonda pudra bulundurmak daha iyi. Bir kapatıcı mutlaka olmalı. Göz altı kapatıcısı kullanarak gözü yüzde 30-40 daha belirgin yapmak mümkün. Ama bu profesyonel makyaj için geçerli. Yoksa ben sizin yerinizde olsam kapatıcı kullanmam mesela. Onun yerine rimel kullanırım.
KAŞ TERBİYESİ
Bir de şu kalın kaş modası var… Moda diye kalınlaştıralım mıkaşları? Şimdi benim dönemim diyelim. Yıllardır herkesin kaşlarını kalınlaştırmaya çalışıyorum. Allah razı olsun Ece Sükan’dan, herkese kalın kaşın güzelliğini gösterdi. Herkes doğal kaş fanatiği oldu, kaşlarını kalınlaştırmanın derdine düştü. Hatta bir doktor arkadaşım kaş ekiyor. Eşime de yaptırmak istedik ama vazgeçtik. “Ben her sabah boyarım kaşlarını, daha iyi” dedim. Eskiden kadınlarımızda ince kaş merakı vardı, sözümona yay gibi kaşlarla dolanıyorlardı. Size yakışmayanı moda diye niye yaparsınız ki? Göksel, uzun zamandır arkadaşım. Sekiz ay kadar haftada iki gün buluşup, kalınlaşsın diye kaşlarını terbiye ettik.
Nasıl terbiye edilir kaş?
Kaş yanlış alınırsa küser. Boşalan yerlerden tekrar kaş çıkması biraz zahmetli ve sabır gerektiren bir iş. Kaş besleme yağlarıyla kökleri harekete geçiriliyor. Kişinin yüz formuna ve mimiklerine uygun olmalı kaş kalınlaştırma. Herkese kalın kaş yakışacak diye bir durum yok.
En çok keyif alarak makyaj yaptığınız kişi kim?TARKAN, KENAN DOĞULU VE HÜLYA AVŞARBeni zorlayan yüzlerin hepsine, beğeni çıtası yüksek olan kişilere makyaj yapmaktan çok keyif alıyorum. Biraz kırşıklıkları belirginleşmiş kişilere makyaj yapıp kendilerini daha iyi hissettirmek çok güzel. Herkes Azra Akın’a makyaj yapıp inanılmaz güzel bir sonuç elde edebilir… Hülya Avşar makyajı en güzel taşıyan kişi… Çünkü çok doğal. Uzun zaman çalıştım kendisiyle. Şimdi de yengem Hülya Hanım’ın makyözü…
Erkeklere makyaj yapmak daha mı kolay daha mı zor?
Daha kolay çünkü erkekler makyajı bilmiyor! Bir de tabii erkeklere daha az makyaj gerekiyor… Peki hangi ünlü erkeklerle daha rahat çalışıyorsunuz? Birkaç kez Tarkan’a makyaj yaptım. Onunla çalışmak çok güzel. Hem ne istediğini iyi biliyor hem de cildi çok güzel. Kenan Doğulu’yla çalışmak harikadır. İkisi de yaptığınız işi çok iyi taçlandırıyor.
Kötü makyaj yapanlar kimler?
İlla ki var kötü yapanlar ama kimsenin zevkini veya zevksizliğini eleştirmenin doğru olduğunu düşünmüyorum. Bir tek belki “Lerzan Mutlu” diyebilirim. Bunu da neden söylüyorum; aslında çok cici bir kıza benziyor. Hiç tanımıyorum ama… Kendisi gibi daha natürel bir makyajla çıksa, kendisi gibi olsa daha sempatik görüneceğini düşünüyorum. Keşke Lerzan Mutlu daha hafif makyaj yapsa!
MAKYAJ YAPMADAN ÖNCE MUTLAKA
Cildinizi öncelikle tüm kozmetiklerden iyice arındırın. Makyaja başlamadan yaklaşık 30 dakika önce, cilt tipinize uygunnemlendirici kremle teninizi makyaja hazır hale getirin. Herhangi bir dudak bakım kremi ya da nemlendiricisiyledudağınızın üzerindeki kuru ölü deri tabakasını temizleyip pürüzsüz hale gelmesini sağlayın.
AŞK-I MEMNU OYUNCULARININ MAKYAJI ÇOK BAŞARILI
Mehmet Yıldırım eşine de makyaj yapıyor, bundan çok da keyif alıyor. Ama “Sabah uyandığındaki makyajsız halini tercih ederim” diyor ve başlıyor karısının ne kadar güzel olduğunu anlatmaya… Makyajsızken bile güzel olan bir kadınla evli olmasından yola çıkarak soruyorum: Ekranlarda, gazetelerde gördüğümüz ve çok beğendiğimiz kadınlarıngüzelliğinin ne kadarı makyaj mucizesi? “Eğer makyaj doğru yapılırsa, var olan güzellik iki katına çıkar” diyor. O zaman hangi dizinin oyuncularının makyajı doğru yapılıyor ve güzellik iki katına çıkıyor? “Aşk-ı Memnu. Hakikaten çok başarılı o dizide makyaj. Oyuncuların oyunlarına dahi katkıda bulunduğunu düşünüyorum yapılan makyajın. Kim yapıyorsa, tebrik ediyorum.” Mehmet Yıldırım makyajla ilgili tüyolar verdi…

Hiç yorum yok: